2012. szeptember 5., szerda

Ékszertartó házilag, egyszerűen

Néhányszor már voltam vásározni, de csak mostanra fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy jó lenne egy dekoratív állvánnyal megjelenni, és azon kiállítani az ékszereim. :) Szerettem volna interneten megrendelni az ékszertartót, de hamar elrettentett azok horrorisztikus ára. Számtalan boltot személyesen is meglátogattam, de nem jártam sikerrel. Ezért arra jutottam, hogy házilag fogok magamnak ékszertartót csinálni. Mivel nem vagyok egy ezermester, apát bíztam meg, hogy készítse el az alapot, nekem pedig már csak dekorálnom kellett. :) Ezt az állványt nem csak vásározni járó alkotóknak ajánlom, hanem mindenkinek, mert szerintem aranyos kiegészítője lehet a szobának. A lehető legegyszerűbb megoldást választottuk, és egy Tesco-s parafatáblát alakítottunk át. Az alapanyagok pár száz forintból beszerezhetők. A tábla körülbelül 700.- forint volt, a további költség pedig attól függ, mivel szeretnéd díszíteni. És akkor nézzük...így készül a tábla:

Szükséged lesz:
- egy facsapra (mi 12 mm átmérőjűt használtunk),
- egy csavarra,
- egy szárnyas csavarra,
- egy csavaralátétre,
- egy szögvasra (20 x 20 mm)
- és magára a táblára (40 x 30 cm).



Fúrj egy lyukat a tábla keretének egy pontjára attól függően, hogy állítva vagy fektetve szeretnéd majd használni.

A facsapra csavarozd rá a szögvas egyik felét. A különálló szárnyas csavart pedig dugd át a másik felén, és a táblára fúrt lyukon.


A tábla első felén az átdugott csavart rögzítsük egy alátéttel és a szárnnyal.



A facsapot attól függően vágjuk méretre, hogy mennyire szeretnénk megdönteni a táblát. Minél rövidebb, annál jobban fog dőlni. Így néz ki hátulról:



A dekorációt is szerettem volna olcsón megúszni. Így előkotortam az akril festékeimet, és két rétegben lekentem a keretet, végül egyszer lakkoztam. Vettem egy 2 cm széles csipkét, amit ragasztópisztollyal rögzítettem a tábla két szélére.


Kinyomtattam, majd ráragasztottam a logót, és kész is lett! :)



Az illusztráció kedvéért tettem rá néhány ékszert, de ennél jóval több fér rá. Nem számoltam meg, de körülbelül 50 pár fülbevalót tettem rá a piacon. :)




Ha nektek is van home made táblátok, írjátok le az ötleteteket. Képeket is szívesen fogadok a livekszer@gmail.com-ra. Az ötleteket közzéteszem az oldalon, hogy másoknak is segíthessünk egyedi ékszertartót gyártani! :)

Szép napot mindenkinek!


Comments:

Megjegyzés küldése

Free Blog Template by June Lily